본문 바로가기

바라보다

Cat Stevens - Father and Son 가사 / 번역

1.


Father :

It`s not time to make a change
아직 변할 시간은 아닌 것 같아.
Just relax, take it easy
진정하고, 조금 더 생각해봐​.
You`re still young, that`s your fault
넌 여전히 어리잖니, 그게 네 결점이야.
There`s so much you have to know
넌 알아야할게 너무 많아​
Find a girl, settle down
네가 결혼 할 수 있을 때가 오면​,
If you want you can marry
반려자를 찾아, 정착하렴.
Look at me, I am old but I`m happy
날 보려무나, 많이 늙었지만 행복하단다.

I was once like you are now
나도 지금의 너같았었지.​
And I know that it`s not easy to be calm
네가 나아갈 수 있는 무엇을 찾았을 때.
When you`ve found something going on
​침착한다는 것이 쉽지 않다는 것을 나도 알고 있단다.​
But take your time, think a lot
하지만 시간을 갖고 많이 생각해 봐.​
Think of everything you`ve got
네가 가진 모든 것을 떠올려보고​
For you will still be here tomorrow
너는 여전히 여기 머무르겠지만​
But your dreams may not
​너의 꿈은 그렇지 않을 수 있단다.

Son :

How can I try to explain?
어떻게 이걸 설명할 수 있나요?​
When I do he turns away again
제가 설명하려할 때 아버진 돌아서잖아요.​
And it`s always been the same
그리고 이건 늘 반복되는 ​
Same old story
​오랜 이야기 같아요.

From the moment I could talk
제가 말할 수 있었던 그 순간부터​
I was ordered to listen
그저 듣기만 하라고 하셨죠
Now there`s a way
이젠 그 길에 있죠.
and I know That I have to go away
​제가 떠나야 한다는 걸 알아요,
I know I have to go
​전 제가 떠나야 한다는 걸 알아요.


​2.
Father :

It`s not time to make a change
아직 변할 시간은 아닌 것 같아.
Just sit down, take it slowly
잠시 앉아서 좀 더 생각해보렴
You`re still young, that`s your fault

넌 여전히 어리잖니, 그게 네 결점이야.

There`s so much you have to go through
넌 경험해야할 것이 아직 많아.
 
Find a girl, settle down
네가 결혼 할 수 있을 때가 오면​,
If you want you can marry
반려자를 찾아, 정착하렴.
Look at me, I am old but I`m happy
날 보려무나, 많이 늙었지만 행복하단다.
Son :

All the times that I`ve cried
​울음을 터뜨렸던 그 수많은 시간동안
Keeping all the things I know inside
​제가 알고 있는 모든 것들을 속으로 간직만 하는 것이.
And it`s hard, but it`s harder to ignore it
​어렵네요. 하지만 그것을 무시하는게 더 어렵네요.
If they were right I`d agree
만약 그것들이 옳았다면 전 동의했을거에요.​
But it`s them they know, not me

근데, ​그건 그들만 알지, 저에겐 아니에요.
Now there`s a way

이젠 그 길에 있죠.
and I know That I have to go away
​제가 떠나야 한다는 걸 알아요,
I know I have to go
​전 제가 떠나야 한다는 걸 알아요.


ㅇㅣ 노래는 가디언즈 오브 갤럭시 볼륨 2에 수록된 OST로서 욘두 우돈타와 피터 퀼의 마지막을 장식해주는 곡입니다.

곡은 아버지와 아들의 대화를 중심으로 전개되네요.

https://www.youtube.com/watch?v=_1gtbfuZaHg